Побудував або купив будинок: як правильно оформити у власність

Побудований на власній ділянці або куплений у власника будинок в Луцьку необхідно зареєструвати, для чого занести про нього дані в державний реєстр нерухомості.

Без цього в ньому не можна прописатися, його не можна продати або передати в спадщину. Знання процедури, як оформити приватний будинок у власність, допоможе пройти всі етапи без затримок та з мінімальним клопотом.

Попередні етапи

Закон про реєстрацію прав на нерухоме майно забороняє будь-які операції з нерухомістю до тих пір, поки вона не отримала свій номер у кадастрі. Вкрай важливо, що ця процедура проходить досить легко при правильному оформленні документів. Завдання вирішується легко тільки при дотриманні 2 умов:

  • наявність зареєстрованого права на земельну ділянку;
  • раніше отриманий дозвіл на будівництво.

Займаючись пошуком нерухомості потрібно пам'ятати, що актуальні оголошення: куплю будинок в Луцьку можна знайти на DOM.RIA. На сайті працює програма перевіреного житла доступна всім без винятку. Кожен об'єкт житлової нерухомості вивчається підготовленим інспектором. Він все документує та знімає фотокамерою з панорамним оглядом. DOM.RIA по праву є №1 серед конкурентів в Україні, які працюють на ринку приватної нерухомості оскільки надає українцям перевірену інформацію.

З чого почати оформлення будинку

Власникові котеджу або дачного будиночка доведеться зробити кілька обов'язкових кроків. Важливим моментом стане оформлення проектної документації, але вона буде потрібна в єдиному випадку – якщо будинок розташований на землях ІЖБ та в ньому понад 3 поверхи. Крім того, в ньому повинна проживати тільки одна сім'я. У випадках, якщо передбачається зведення 4-го або будинок будується на кілька сімей, доведеться розробляти та погоджувати проектну документацію.

Але такі випадки поодинокі. При цьому буде потрібно надати наступного пакета документів:

  • правовстановлюючі на землю;
  • підготовлена кадастровим інженером планувальна схема ділянки із зазначенням координат майбутньої споруди;
  • містобудівний план поселення з виділенням конкретної ділянки що підтвердить право будувати в даному місці з урахуванням категорій використання землі.

Якщо все оформлено правильно, дозвіл буде отримано протягом 10 днів. А ось відмовитися від оформлення прав на земельну ділянку не можна. За новими нормами закону, з 2018 року необхідно вносити в Кадастр відомості про будову та ділянці як про єдиний об'єкт із загальним номером. Для цього буде потрібно:

  • укладення договору оренди на ділянку або придбання землі у власність;
  • реєстрація договору;
  • оплата податку або орендної плати.

Якщо сім'я має намір зареєструвати постійне місце проживання в даному об'єкті, він повинен мати конкретну поштову адресу, внесену до списків місцевої адміністрації.

Як оформити будинок

Зареєструвати приватний будинок, можна, скориставшись можливостями державного реєстратора або приватного нотаріуса. Але будова, крім вимог по поверховості:

  • не повинна мати загальних стін з іншими житловими будівлями;
  • її стіни повинні відступати від червоних ліній, що обмежують землеволодіння.

Далі власник вибирає один зі зручних для нього механізмів оформлення. Від обраного варіанту буде залежати набір документів, які направляються в кадастр. У відповідь, після їх розгляду він отримає виписку, в якій опиняться всі дані:

  • технічні характеристики;
  • обтяження, якщо вони є, наприклад, на об'єкт, оформлений в заставу;
  • кадастровий номер.

Раніше право власності підтверджувалося свідоцтвом, зараз досить виписки, засвідченої електронним підписом реєстратора.

Які документи необхідні

Для подачі заяви про внесення нерухомості до Держреєстру доведеться підготувати визначений пакет документів:

  • заява за встановленою формою;
  • інформація БТІ;
  • дозвіл на забудову (якщо він оформлявся);
  • правовстановлюючі документи на землю;
  • квитанцію про сплату держмита.

Вони подаються особисто або через представника, якому в установленому порядку доведеться оформити довіреність.

Установа, розглянувши поданий комплект, виносить один з трьох вердиктів:

  • згоду після якої заявник стає власником;
  • зупинення розгляду за встановленими законом причинами коли буде потрібно усунути порушення та виправити помилки;
  • відмову.

Власнику, щоб зареєструвати право власності на будинок, доведеться зіткнутися з певними складнощами. Так, вони виникнуть, якщо доведеться оформляти будинок в частках на кілька власників. Доведеться підготувати угоду про розподіл часток, а вона вимагає допомоги юриста.

У разі відмови документи потрібно направляти повторно, держмито також доведеться заплатити вдруге. Якщо власник вирішить сам забрати заяву, не чекаючи негативної реакції, то сплачені до бюджету суми він має право повернути.